INTERVJUU ⟩ Filmihelilooja – alateadvuse insener

Janar Ala
, toimetaja
Copy
Film on kollektiivne kunst. Eesti 21. sajandi suurfilm «Tõde ja õigus», Pearu (Priit Võigemast) ja Andrese (Priit Loog) omavahelisi mõõduvõtte toonis Mihkel Zilmeri loodud filmimuusika. 
Film on kollektiivne kunst. Eesti 21. sajandi suurfilm «Tõde ja õigus», Pearu (Priit Võigemast) ja Andrese (Priit Loog) omavahelisi mõõduvõtte toonis Mihkel Zilmeri loodud filmimuusika. Foto: Kaader filmist

Filmihelilooja on sageli üks neist, kes toimetab kusagil taustal, loob justkui fooni. Ometi on muusikal tihtipeale võimalus vaataja alateadvusse see lõplik kruvi keerata. Mihkel Zilmeri tuntuim töö Eesti publikule on muidugi «Tõde ja õigus», Ardo Ran Varrese heliloojakäsi on kirjutanud muusika sellistele filmidele nagu «Disko ja tuumasõda» või «Elavad pildid», aga ka populaarsetele sarjadele, nagu «Tuulepealne maa» või «Kättemaksukontor». Varres õpetab EMTAs ka kursust muusikast filmis.

Music Meets Filmi peavad mõlemad oluliseks ja vajalikuks ürituseks, on leidnud sealt nii kontakte kui ka saanud oma ala meistritelt küsida selliseid spetsiifilisi küsimusi, mida mujal ehk ei saaks. Mihkel Zilmer osaleb ka tänavust MMFi avavas vestlusringis koos režissöör Mike Newelli («Neli pulma ja üks matus») ja «meie mehega Hollywoodis» operaator Alar Kiviloga, räägitakse praegustest trendidest filmitööstuses ja filmimuusikas ning muidugi sellest, kuidas Covid-19 seda kõike mõjutab.

Olete jõudnud filmimuusika juurde eri teid pidi. Miks läks nii, et kirjutate praegu muusikat filmidele?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles