Adam Benzwi, «Kolmekrossiooperi» (KKO) muusikajuht räägib Postimehele Berliini sügisese teatrihooaja hittlavastuse sünnist, selgitades, kuidas kaks küll Berliinis pikalt elanud ja töötanud, ent ikkagi välismaalast – tema, ameeriklane, ja ooperilavastaja Barrie Kosky, austraallane – saksa klassikale uue hingamise andsid, ja miks on KKO ooper tegelikult lavastajaile paras pähkel, mille lavale toomine alati ei õnnestu.
Tellijale
Püüdsime Brechti Brechtist välja võtta – ja see on meie õigus
Paljud arvustajad Berliinis, ja ka rahvusvaheliselt, on lavastust kiites kirjutanud, et vaja oli kahte välismaalast – lavastaja Koskyt ja Teid, et see saksa teatri klassika uuesti nii värskena püünele tuua. Mida te siis teistmoodi, uutmoodi tegite?