INTERVJUU Jüri Reinvere: ühtainust edu saladust pole

Copy
Jüri Reinvere Müncheni Herkulessaalis. «Eesti kunstirahvas on kahjuks liiga suures osas tänase päeva mängudest siiski n-ö väljas,» ütleb ta.
Jüri Reinvere Müncheni Herkulessaalis. «Eesti kunstirahvas on kahjuks liiga suures osas tänase päeva mängudest siiski n-ö väljas,» ütleb ta. Foto: Erakogu.

Jüri Reinvere on tegutsenud heliloome tunnustatud kuninglikel aladel, milleks on ooperid ja suured orkestriteosed, seda kõike Euroopa äärmiselt kriitilistel ja kõike näinud lavadel. Aga mitte ainult: nii Soomes, Saksamaal kui ka Eestis on hinnatud tema kultuuriline ja poliitiline esseistisulg. Tema tööst kumab läbi armastus oma kodumaa ning huvi maailmas toimuva vastu.

Mul oli võimalus jälgida heliloojat Münchenis, Saar­brückenis ja Leipzigis kohapeal kuu aega enne tema juubelit. Esiettekandele tuli kolm tema orkestriteost Baieri Raadio Sümfooniaorkestri, Bambergi sümfoonikute ja Saksa Raadio Filharmooniaorkestri esituses, dirigentideks Pablo Heras-­Casado, Andris Nelsons ja ­Pietari Inkinen. Kaks nädalat tagasi kõlas Gewandhausis Franz Welser-Mösti dirigeerimisel ka Reinvere varasem teos «Norilsk, the Daffodils». Detsembris kantakse tema teos ette Berliini Filharmoonikute poolt Andris Nelsonsi juhatusel.

Jüri Reinvere

Sündinud 2.12.1971 Tallinnas

1979–1990 Tallinna muusikakeskkool

1990–1992 F. Chopini nim Varssavi muusika­akadeemia

1994–2004 Helsingi ülikool ning Sibeliuse akadeemia

2003–2017 Berliini periood

Alates 2017. aastast elab Frankfurdis

Tähtsamad teosed: Reekviem (2008), ooperid «Puhastus» (2012), «Peer Gynt» (2014) ja «Minona» (2020)

Märksõnad

Tagasi üles