Alvin Lucier oli helikunstnik. Eelmisel nädalal ta 90-aastasena suri. Sõber kirjutas mulle surmauudist teatades: no ta oli ikka väga oluline tüüp. Muidugi olulisem vist neile, kellel on spetsiifilisem huvi helikunsti vastu. Neile, keda huvitab, kuidas näiteks kõlab heli ruumis ja mis juhtub selles heli endaga ja inimesega, kes seda kogeb.
Tellijale
AJA AUK ⟩ Mees, kes suutis simuleerida sääske
Lucieri tuntumaid töid on «I Am Sitting in a Room» (1969). Ta istus toas ja salvestas juttu, kus kirjeldas, mida teeb. Istun toas, salvestan oma kõnet, siis mängin seda salvestatuna sinna samasse tuppa, mida omakorda salvestas uuesti. Ja niimoodi, kuniks tema hääle asemel olid toa, hääle ja salvestusseadme resonantsid, mis elasid oma elu, oma tehnoloogilist fantoomelu. Mõjukas briti popikriitik Paul Morley kirjutas 2000ndate alguses raamatu, kus käsitles kogu popmuusika ajalugu selle ja Kylie Minogue’i tolleaegse superhiti «Can’t Get You Out Of My Head» läbi.