Maailma orkestrite esinumber Berliini filharmoonikud esitasid eesti helilooja Jüri Reinvere teose «Maria Anna, wach, im Nebenzimmer» kolmel järjestikusel päeval: 9., 10, ja 11. detsembril.
Maailma esiorkester esitas hiilgavalt Jüri Reinvere teost
Teose ettekanne selle orkestriga on heliloojale suurim saavutus ja ülim tunnustus. Saal oli kõigil kolmel õhtul Saksamaal kehtivaid publiku arvpiiranguid arvestades pea 100-protsendiliselt välja müüdud. Väljas oli Berliini Filharmoonikute esikoosseis, kus teatavasti mängib hulgaliselt maailma tippsoliste, nagu sel suvel Pärnu muusikafestivalil hiilgavalt soleerinud flöödimängija Emmanuel Pahud, Pärnu muusikafestivalil solistina üles astunud metsasarvemängija Stefan Dohr, orkestri kontsertmeister, viiulisolist Noah Bendix-Balgley, soolotšello Bruno Delepelaire, soolo-oboe Jonathan Kelly ja soolo-klarnet Wenzel Fuchs. Emmanuel Pahud, orkestri kontsertmeister Noah Bendix-Balgley, Bruno Delepelaire, Jonathan Kelly ja Wenzel Fuchs esitasid Reinvere teoses ka ulatuslikke soololõike. Kontserti juhatas lätlaste suurnimi Andris Nelsons, kes on Berliini filharmoonikute ees sage külaline.
Kontserdi kavas kõlas veel Miesczyslaw Weinbergi trompetikontsert, kus soleeris rootsi trompetistaar Håkan Hardenberger ja Stravinski «Kevadpühitsus». Kontsert kanti üle ka 11. detsembril raadios ja Berliini filharmoonikute digitaalses kontserdisaalis, kus see jääb vaadatavaks arhiivi. Reinvere teose «Maria Anna, wach, im Nebenzimmer» esiettekanne toimus selle aasta juunis Würzburgis Bambergi sümfoonikute esituses, dirigeeris samuti Andris Nelsons.
Ajalehearvustuste ootel on tuntud muusikablogijad juba jaganud oma kontserdimuljeid. Hinnatud kirjanik, muusikakriitik, Beethoveni aastal oma raamatuga «Beethovn» suurt tähelepanu äratanud Albrecht Selge kirjutas esitusest: «Jüri Reinvere teos «Maria Anna, wach, im Nebenzimmer», millega Andris Nelsons ja Berliini filharmoonikud alustasid oma kontserti, algab kõrgete keelpillidega nagu Lohengrini rahutu unenägu. Kuulan hea meelega seda Reinvere 15-minutilist atmosfäärilisi liine kujundavat muusikat, kus kusagil sisemuses on tunda õrna, kuid tugevalt laetud pinget.»
Soome nüüdismuusikaspetsialist Jari Kallio kirjutab oma arvustuste leheküljel: ««Maria Anna, wach, im Nebenzimmer» pole iseenesest programmiline teos; selle asemel kutsub õrn helikooslus kuulajat vaatlema nimikujundit erinevatest aspektidest. Nelsonsi ja Berliini filharmoonikute ülima detaili- ja dünaamikatundlikkusega esitatud teos andis muusikat edasi sensuaalse delikaatsusega. «Maria Anna, wach, im Nebenzimmer» pole traditsioonilises laadis kontserdi avalugu, kuid mõjus väga efektsena. Kohal olnud heliloojat tervitati helde aplausiga.»