Näitlejad teevad tantsijatele tantsus pika puuga ära

Heili Einasto
, tantsukriitik
Copy
Rakvere teatri «Ingel». Näitlejate kehaline artikulatsioon, suutlikkus säilitada pinget kogu etenduse vältel ja pauside kõnekus ületasid mitmete sel aastal nähtud tantsukunstnike saavutused.
Rakvere teatri «Ingel». Näitlejate kehaline artikulatsioon, suutlikkus säilitada pinget kogu etenduse vältel ja pauside kõnekus ületasid mitmete sel aastal nähtud tantsukunstnike saavutused. Foto: Kalev Lilleorg

Inimeses peituv tantsuvajadus on kui inglitiiva puudutus – tantsimine tõstab heaolutunnet, vabastab keha ja meele pingest, vahendab täpsemalt kui miski muu ajuvälist, kehaga mõtlemist/kogemist, mida nimetame intuitsiooniks, kõhutundeks vms. Tasapisi hakkab teaduski tunnistama seda, mida inimkond on intuitiivselt teadnud aastatuhandeid – et vaim töötab paremini liikuvas keres, et mõte on ärksam ja viljakam mõõduka füüsilise tegevuse ajal ja järel, et meel puhastub ja uueneb intensiivselt liikuvas kehas. Tantsimine seob kõikvõimalikke liikumisviise, vabastab ja pingestab, loob ja murrab piire inimeses ja kogukonnas.

Viimase teemaga – tantsu «olemuslikku tuuma uurib» – saatesõna järgi – Taneli Törmä lavastus «Open Your Heart», mis lähtub diskotantsu esteetikast ja liikumisest. Valgustatud saalis, kus vaatajad istuvad ümber tühja ruumi, tantsib noor naine, seljas roosa lühike liibuv särgik ja sama värvi alt laienevate säärtega püksid. Ta tantsib pikalt – ja vabalt, hüpeldes, kareldes, kepseldes, keerutades, pööreldes…

Algajalik lavastus

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles