Kogu aastale pani krooni pähe Edith Karlsoni näitus «Süütuse tagasitulek» Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis, mida kureeris Eero Epner. Tegemist oli erakordse näitusega, mis ühendas eneses mütoloogia, aja tontlikkuse, animismi, iroonia ning teatava tulevikuootuse.
Sirje Helme sõnul: «Hulk vanu mustreid lagunemas, mitte ainult Eestis, ka mujal, kus need protsessid on juba pikemalt toiminud. Näiteks messide ja galeriide vahekord, raha ja kunsti vahekord jne. Sotsiaalne pealispindsus ei soodusta kultuuri sügavamaid ja pikemat aega nõudvaid hoovusi.»
Maria Arusoo loodab, et praegune olukord «pole lihtsalt selline ajutine kriis, millest me vaatame mööda. Minu meelest võiks see olla ikkagi mingi laiem hetk asjade uuesti läbi mõtlemiseks. Kas need struktuurid, mille suunas me oleme töötanud ja mida me oleme mõelnud, on kõige jätkusuutlikumad? Nii vaimses, rahalises kui ka keskkondlikus plaanis.»
Täpsemini: «See võiks olla hetk, kus me mõtleme kunstimaailmas (ja ka laiemalt) oma töömeetodid uuesti läbi. Ilmselgelt on rahvusvahelisus kaasaegse kunsti DNAs nii sees, et lihtsalt lokaliseeruda või kapselduda ei saa. Aga kuidas hoida tervet intellektuaalset vereringet toimimas? Ilma selleta, et see tooks kaasa mingit lennukiga väga lühikeseks ajaks eri kohtadesse lendamist või üleproduktsiooni. Ma ei tea, mis see uus süsteem on, aga mulle tundub, et ka vana süsteemi ketas oli juba enne koroonat tühja jooksmas. Ma kindlasti ei arva, et saaks või tohiks vanaviisi jätkata.»
Kuid kuhu nüüd edasi? Elin Kard on lootusrikas: «Kunstivaldkonna arengukava on valmis, 14. jaanuar on plaanitud seda esitleda. Suur töö on valmis saadud. See on töödokument, nüüd peame hakkama seda ellu viima.»