R, 7.10.2022

Fine5 Tantsuteatri aasta avab noorte koreograafide debüütlavastus

Kultuuritoimetus
Fine5 Tantsuteatri aasta avab noorte koreograafide debüütlavastus
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Anita Kurõljova ja Richard Beljohini debüütlavastus «Yes or Yesn’t».
Anita Kurõljova ja Richard Beljohini debüütlavastus «Yes or Yesn’t». Foto: Plakat

Fine5 Tantsuteater alustab 2022. aastat esietendusega: 13. jaanuaril kell 19 tuleb Sakala 3 teatrimaja proovisaalis välja noorte tantsukunstnike Anita Kurõljova ja Richard Beljohini debüütlavastus «Yes or Yesn’t», mille fookuses on kompromissid ja tunded inimestevahelistes suhetes.

Anita Kurõljova on lõpetanud Tallinna Balletikoli ja Budapesti Tantsuakadeemia ning 2021.aastal osalenud Fine5 Tantsuteatri lavastuses «White Elk». Richard Beljohin on õppinud Tallinna Ülikoolis koreograafia õppekaval ja osalenud Fine5 Tantsuteatri lavastustes «Mina olin siin», «FN», «White Elk». «Yes or Yesn’t» on noorte tantsukunstnike esimene lavastus ühise loometandemina.

Kompromissid on olulised elemendid nii loo narratiivis, kui ka lavastuse ülesehitamise protsessis. Noorte loojate tähelepanu all on suhteliin kahe inimese vahel ja see, kuidas ühistes protsessides teineteisega hakkama saada, milline on rääkimise ja kuulamise vahekord, liikumise ja mitteliikumise, olemise ja mitteolemise tasakaal. Lavastus ei proovi anda vastuseid, vaid on loodud lähtuvalt sellistest küsimustest nagu: kas kompromiss on kesktee, aritmeetiline keskmine, pruun joon või vastastikuse järeleandmise teel saavutatud kokkulepe; kas tasub ennast teiste nimel kõrvale jätta, leppida sellega, et vähemalt keegi saab kõik; kas on võimalik kõiki osapooli rahuldavaid kompromisse leida või alati jääb keegi kaotajaks; kas see on minu jaoks kompromiss, kui sina kaotajaks jääd; kes on võitja või kaotaja?

Lavastuse loomeprotsess tervikuna on noorte loojate reflektsioon laiematest protsessidest meie ümber, kus kompromisside leidmine on samuti keeruline. Meie teeme kõike koos. Kõike. Koos. Meie.

Märksõnad
Tagasi üles