Mari-Liis Müürsepa kolmanda luulekogu «Strippari pisarad» kaanel troonib rahutu üldmuljega tänavakaader, mille stilistikas on teineteise sülelusse langenud fotorealism ja abstraktsionism. Pikk säriaeg on lasknud pildil kujutatud inimestel ja kõrghoonetel ositi üksteise sisse ja peale liikuda, luua optilise mulje, et nad viibivad samal ajal justkui mitmes kohas ja eikuskil, on suure liikumistempo tõttu oma olemisse pooleldi lahustunud. Või siis lihtsalt kuidagi hooletult materialiseerunud.
Heas naises kasvab kõik kole sissepoole? (1)
Kehvapoolse, ent käepärase kalambuuri korras võiks üldistavalt väita, et hädad materialiseerumisega on Müürsepa kogu keskne teema, tema poeesia sisemine vedru. «Strippari pisaraid» lugedes tekib Müürsepa luulemina avalduste põhjal tahtmatult mulje, et sündimine naisena on justkui äpardunud materialiseerumise tulemus, kaotus bioloogilisel loteriil.
Kogu avaluuletuses kuulutab Müürsepa luulemina läbi kergelt krutskiliku kujundiloome, et tema hinges on pime. Miks, seda lugeja sealt teada ei saa. Kuid juba järgmises tekstis annab dekadents teatepulga üle feministlikule realismile. Müürsepa värssidest õhkub sotsiaalse ja bioloogilise ebaõigluse paatost. Ühes oma kogu meelejäävamatest tekstidest kirjutab ta muuhulgas:
ma olen naine
ja ikka veel pannakse mind uskuma
kaotan seepärast et olen loll
võidan seepärast et olen ilus
mälumängus
kirjandusvõistlusel
tööintervjuul
*
kohtudes mehega
tuleb olla atraktiivne tark
elegantne kloun
edukas kombekas võrgutav
saatuslik saatanlik nümf
doktoritöö sukapaela vahel
muidugi tuleb enne valida koht
kus mind oleks võimalikult raske võtta vägisi
ja ometi olla selleks valmis
stripparikleidi all voorusevöö
(lk 10)