K, 30.11.2022

ARVUSTUS ⟩ Suurnäitus, mis ei jäta kedagi külmaks

Elnara Taidre
, kunstiteadlane
Suurnäitus, mis ei jäta kedagi külmaks
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Katja Novitskova «Aktiveerimise muster (Marsil)» (2014); Igor Eškinja «Vabasta meeled, valluta ruum» (2008); Nada Prlja «Katastroofipäevik» (alates 2019) EKA galeriis.
Katja Novitskova «Aktiveerimise muster (Marsil)» (2014); Igor Eškinja «Vabasta meeled, valluta ruum» (2008); Nada Prlja «Katastroofipäevik» (alates 2019) EKA galeriis. Foto: Paul Klooren

Tänavune Tallinna Graafikatriennaal üllatab formaatide ja toimumiskohtade rohkusega. Iseenesest on see pika ja rikka ajalooga sündmus: 1968. aastast järjepidevalt toimununa on see Eesti ja laiemalt Baltimaade vanim kaasaegse kunstiga seotud regulaarne suurnäitus, mille dünaamika on alati ühendanud traditsioone ja eksperimente.

Kui varasemate triennaalide katalooge läbi vaadates tekib stabiilse arengu tunne – teatud autorid, valdavalt kolme Balti riigi esindajad, teatud kvaliteet ja nõtked katsetused oma isikupärase kujundisüsteemi sees –, siis viimased näitused ja nendega kaasnenud trükised on olnud iga kord üllatus. Kuigi mäng graafikamõiste laiendamisega ripub kohati karva otsas, kaasneb see-eest triennaali külastusega uhke tunne, et Eestis on ikka võimalikud rahvusvahelisel tasandil näitused.

18. graafikatriennaal «Soe. Temperatuurikontroll kolmes vaatuses»

22. jaanuarist 27. märtsini 2022

Kuraator Róna Kopeczky

Kunstnikud: ArtLeaks, Jasmina Cibic, Hubert Czerepok, Agnes Denes, Igor Eškinja, Oxana Gourinovitch, Ferenc Gróf, Flo Kasearu, Eva Koťátková, Volodymyr Kuznetsov, Irena Lagator, Olson Lamaj, Marko Mäetamm, Alexander Manuiloff, Dóra Maurer, Raul Meel, Katja Novitskova, Dan Perjovschi, Géza Perneczky, Nada Prlja, Kaisa Puustak, Driton Selmani, Slavs and Tatars, Société Réaliste, Bojan Stojčić, Endre Tót

Toimumiskohad: Kai kunstikeskus, Temnikova & Kasela galerii, Põhjala Tap Room, EKA galerii, Flo Kasearu majamuuseum, Liszti Instituut Tallinnas, Kanuti Gildi SAAL

Märksõnad
Tagasi üles