INTERVJUU Naistest, seksist, antisemitismist ja iseendale truuks jäämisest

Copy
«Mind paelub eelkõige just see periood meie ajaloost, mil Euroopa oli kaheks jaotatud», ütleb Prantsuse filmirežissöör Arnaud Desplechin, kes on teema servapidi toonud sisse ka oma uude filmi «Pettus».
«Mind paelub eelkõige just see periood meie ajaloost, mil Euroopa oli kaheks jaotatud», ütleb Prantsuse filmirežissöör Arnaud Desplechin, kes on teema servapidi toonud sisse ka oma uude filmi «Pettus». Foto: Philippe Quaisse/Pasco

Äsja Eesti kinodesse jõudnud «Pettuses» («Tromperie»), milles teevad suurepärased rollid hinnatud Prantsuse teatrinäitleja Denis Podalydès ja Bondi-filmidest tuntud Léa Seydoux, on peategelaseks Philip, kuulus Ameerika kirjanik, kes elab paguluses Londonis. Tema pelgupaigaks on kontor, kus ta kohtub oma südamedaamiga, kellega vestleb nii naistest, seksist, antisemitismist, kirjandusest kui ka iseendale truuks jäämisest.

«Ma lugesin varajases nooruses dissidentidest kirjanike teoseid. Kafkat kõigepealt ja sealt edasi väga palju vene kirjanikke. Mind paelus see, kuidas kunstnikud ja kirjanikud oma loominguga kommunistlikule režiimile vastu hakkasid. Avastan selle kohta siiamaani kogu aeg midagi uut ja põnevat. Mulle meeldib mõte, et vaatamata sellele, et praegu püütakse Euroopa riike väga ühtseks pereks muuta, oleme kõik tegelikult väga erinevad. Ja tegelikult on ka tänapäevane maailm kaheks jaotunud: rikkad ja vaesed, naised ja mehed, diktaatorid ja liberaalid… Tahtsin just seda ideed filmiski edasi anda, näidata nii neid, kes elavad eksiilis, kui ka neid, kes on oma mõtete eest eksiili pagenud.»

Tagasi üles