Berliinis võtsid naised võimu ja karusid

Hendrik Alla
, kultuuritoimetuse juht
Copy
«Peter von Kant» Denis Ménochet, Isabelle Adjani. FOTO: Filmikaader
«Peter von Kant» Denis Ménochet, Isabelle Adjani. FOTO: Filmikaader Foto: Filmikaader

Vorstipidu on läbi! Nii kuulutas mõne aja eest Saksa uus põllumajandusminister Cem Özdemir. Minister pidas silmas, et lihahinnad on häbitult madalad ja talunikel seega raske.

Ega 72. Berliini rahvusvaheline filmifestival ehk Berlinale ka mingi vorstipidu polnud. Võistlusprogrammi 18 filmist tegid seitse naisrežissöörid, mis teeb nende osaluseks 39 protsenti. Teised A-klassi festivalid Cannes ja Veneetsia näitasid vastavalt 17 ja 19 protsenti. Aga ka paljud meesrežissööride filmid tegelesid naiseks olemise temaatikaga.

Enne festivalile jõudmist peab kohale jõudma. Berliin, mis on mu lemmiklinnade nimekirjas esikolmikus, oli kuidagi hall. Ja inimesi vähe, hallides ja mustades riietes. Nagu koju oleks jõudnud, aga tervelt kümme kraadi sooja ja ei mingit lund ega jääd. Ja kõigil need koonu moodi FFP2 maskid. See oli Saksamaal üldine nõue. Vaktsiinipassi kontrollitakse ka riidepoodi sisenemisel, aga pesemata akendega suletud ärisid hakkas ka silma. Pärast esimest päeva sain aru, et Berliin on endiselt oma kohal, aga turiste enam ei ole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles