Astrid Lindgren on öelnud, et tema mälestused lapsepõlvest on ennekõike seotud intensiivsete mälupiltidega loodusest. Viimase kohalolu on «Röövlitütar Ronja» lavastuses mitmekülgselt tajutav. Röövlilapsed Ronja ja Birk hülgavad vanemate nägemuse maailmast, nende jaoks on mets pääsetee ja pelgupaik, kuhu hädade eest pageda.
Tellijale
ARVUSTUS ⟩ Elumetsas tuleb teha olulisi valikuid, kuid määravaks saab armastus
Ronja lugu saab Noorsooteatri laval alguse ootamatult tekkinud pimeduses, mida saadab publikut läbiv ootusekahin – öös on asju, liiatigi veel öises metsas, mille sünges pimeduses sähvib välk ja kostab ühe pisikese tüdruku sündimise hetkel maad lõhestav kõuekärgatus. Lisaks röövlitele luuravad ringi tötskääbused, metsmardused, maa-alused, härjapõlvlased, hämaruse saabudes hallvanakesed ja nendest kõigist on targem hoiduda.