Vahk osutab, et inimene võiks ideaalis olla midagi rohkemat kui õllelauda, joogamatile või leed-ekraani taha vaimselt ja füüsiliselt kössi tõmbuv nurjunud eluvorm – bioloogiline äpardus ja tupiktee, punnis silmadega mandunud mateeria, intergalaktiliste anekdootide antikangelane.
Minipoeem «Igavene esmaspäev» (lk 33–55) on ekstaatiline ülemlaul tööle, inimese katse otsida oma kohta mulla, vee ja tootmisvahendite igavese ringkäigu pühalikus protsessis. «Nädalavahetused on nõrkadele / suitsupausid väetitele / ametiühing klassivaenlane!» (lk 47), raiub ta arhailise regilaulu stilistikat taaselustavates värssides. Muuhulgas võime lugeda, et tööviljakuse ja iseloomu kasvatamiseks ei käi meie kangelane nädalate kaupa keha kergendamas (teose finaalis selgub siiski, et tegu pole mitte autobiograafilise fakti ja/või eeskuju vääriva üleskutse, vaid poeetilise hüperbooliga).
«Munitsipaalmatused» on kogu, kus sõnad ei lohise mitte abitult tegelikkusel järel, seda tabada, jäädvustada ja pühitseda püüdes, vaid võtavad reaalsuse ümbermõtestamise ja ümberkujundamise enda kätte. Seal, kus keskpärane ja alahoidlik autor peatuks, iseenda ja oma kirjandusliku sooritusega rahul, tõstab Vahk panuseid. Duubeldab korra, ja teise. Ning võtab iga kord täispanga.
Järgneb kimbuke iselaadsed minitraktaate, mis defineerivad radikaalselt ümber inimese suhte nii iseenese, palgatöö, looduse, ühiskonna, haridussüsteemi, ühistranspordi, pakendiringluse, massimeedia, kõiksuse, kodukeemia kui jumalaga. Lugeja ees paljastuvad humanismi viletsus ja patsifismi jõuetus, lõpustroofide värsikaskaadides veikleb oma loogilises tões, ilus ja ajaloolises vääramatuses posthumanistliku valgustatud küborgoligarhia tehnoloogiline ja moraalne triumf.