Samasse ooperisse kuulub ka siinse arvustuse objektiks olev Jaak Kännu kogu «Üks südamelöök», mis on üllatavalt tugev raamat seni pigem harrastusluuletajaks peetud autorilt: sisult ja meeleolult kompaktne, ütlemiselt avameelne, vormilt kirju. Siin on nii vabavärssi, haikusid-tankasid kui ka mitmesugust riimluulet.
Känd tõestab oma raamatuga Pärnu luulekoolkonna juhi metafoori, et luuletaminegi on spordiala, milles saab järjepideva trenni abil edeneda – kes jälgib sotsiaalmeediat või külastab kirjandusüritusi, see teab, et Känd elabki viimasel ajal kirjanduse ruumis. Õnnestunud lahenduseks on ka Kännu kogus avalduv vormiline mitmekesisus – ainult vabavärsis poeetilise pinge väljakandmine nõuab geniaalset takti, seevastu ühe ja sama vormivõtte kordamine tekitab sageli tüdimust.
Kännu raamatu kandvaks tundetooniks on nostalgia, vaadatakse vanaduse lävelt tagasi kadunud noorusele, surnud sõpradele-sugulastele, abielule. Kõlab banaalsena ja mõned luuletused passivadki pigem autori siseringi, pakkumata laiemale publikule kunstiliselt midagi (nt «Treffneri vilistlaste laul», «minu õpetaja», «väike valss»). Kuid teisal esineb nostalgialiinis tähelepanuväärseid õnnestumisi, nt Jüri Üdi stiilis «struumahaigla, Matilda ja pime 1000» või ema leinav «luululaps»: