Turundus tappis muusikastaari

Copy
Bänd, kes on tulnud läbi nii tulest kui veest ja söönud ära mitu puuda soola ja narkootikume: Suede 2010. aastal Brüsselis esinemas.
Bänd, kes on tulnud läbi nii tulest kui veest ja söönud ära mitu puuda soola ja narkootikume: Suede 2010. aastal Brüsselis esinemas. Foto: Ed Webster/wikimedia Commons

Üheksakümnendad tunduvad praegusega võrreldes ikka selline imeline aeg. Francis Fukuyama oli kuulutanud ajaloo lõppenuks ja jäi mulje, et nüüd on aeg nautida. Briti muusika 90ndaid iseloomustas paljuski britpop’i-nimeline nähtus: Oasis, Blur, Pulp, Suede jne. Bändid, kes tulid uue hooga ja proovisid minevikku esitada mõnevõrra kaasajastatud keeles.

Britpop’i rakendas oma uue tuule vankri ette ka 90ndate keskel peaministriks saanud Tony Blair. Sellega kaasnes «Cool Britannia» kuvand, mis erinevalt paljudest riiklikest kuvandikampaaniatest töötas. See andis võimaluse kogeda Union Jacki lippugi nagu disainiimet.

Kuid selleks, et britpop oleks, et Cool Britannia oleks, et Tony Blair ja uued leiboristid oleks, tuli britpop’i tekitada. Ja selle tekitajaks peetakse ka Jane Savidge’it, suhtekorraldajat, kellel oli saanud USA rock’ist, täpsemini grungest kõrini. Tema suhtekorraldusfirma Savage and Best on legendaarne. Enne veel, kui üks britpop’i mõjukamaid bände Suede oli jõudnud 1993 debüütalbumini, oli Jane Savidge neile juba 18 muusikalehtede esikülge välja kaubelnud.

Tagasi üles