Raamat püsis 20 nädalat ajakirja Spiegel bestsellerite edetabelis esikohal ning on tõlgitud 41 keelde ja 2015. aastal ka ekraniseeritud. Edukaks osutus ka Vermese teine romaan «Näljased ja täissöönud» («Die Hungrigen und die Satten»), mis ilmus 2018. aastal. Möödunud aastal avaldas ta romaani «Metroo» («U»).
Härra Vermes, paraku on diktaatorid just nüüd taas väga aktuaalsed. Ukrainas toimuv on selle kohta muidugi kõige dramaatilisem näide, aga ka mujal paistab konjunktuur kõvu mehi soosivat. Kas nägite seda kümme aastat tagasi ette?
Ei, ette ma seda küll ei näinud. Aga kirjeldades Hitleri ja teda ümbritseva maailma kohtumist, avastasin ma mõndagi. Kuidas püüaksid inimesed teda kontrollida? Tähendab, mitte seda, kas ta on Hitler, vaid seda, ega nad äkki kogemata mingile natsile järgne. Tuli välja, et inimestel pole selleks otstarbeks mingeid tavapäraseid mooduseid. Mingit sisulist kontrolli ei toimuks, piisaks teadmisest, et see ei saa olla ehtne Hitler. Igal juhul püütaks vältida skandaali. Mis tähendab: kui ta ei näeks välja nagu Hitler, siis ei hakataks üldse midagi kontrollima.
Kui raamat ilmus, ilmnes veel üks huvitav dimensioon: paljudele lugejatele meeldis see, kui otsekoheselt sõitles Hitler meie demokraatiat ja poliitikat. Paljud ehmusid seejuures ise, kui kergelt nad temaga nõustusid. Hulk teisi aga vaatas üldse mööda sellest, kellega nad nõustusid. Temast sai nende silmis satiirik, koomik, just nagu juhtub raamatu käigus, ent ebameeldivat külge – et tema arvamus peab olema täiega vale, et demokraatia poolt peab olema argumente, mida neil kahjuks parasjagu käepärast pole –, seda nad ignoreerisid. Nii nagu hulk teisitimõtlejaid otsib alati välja ainult need elemendid, mis neile sobivad, nõnda kasutasid nemadki seda raamatut – ning lõpetasid teatud kohtades ikka ja jälle mõtlemise.