NÄDALA PLAAT ⟩ Kuidas «The Stranger Things» muusikatööstust raputas

Margus Haav
, reporter
Copy
Max Mayfield (Sadie Sink) otsib ja leiab sarja «​The Stranger Things» neljandas hooajas abi muusikast.
Max Mayfield (Sadie Sink) otsib ja leiab sarja «​The Stranger Things» neljandas hooajas abi muusikast. Foto: Netflix

Käes on aeg, kus telesarjad ütlevad, milline muusika on kuum, milline mitte. Aastanumbril pole enam tähtsust. Netflixi kõiki rekordeid purustav retromüsteerium «The Stranger Things» on lugu, kus muusika on ühes kandvatest rollidest. See sari lükkas ühtlasi korraliku hoo sisse tegevusele, mida kutsutakse sünkroonimiseks ja millega tegelevad eraldi osakonnad.

Need on need meeskonnad, kes otsustasid näiteks selle üle, et Eddie Munson mängis hooaja võimsas finaalis oma viimaseks jäänud ja üliefektses soolos kitarri just Metallica «Master Of Puppetsi» (1986) saatel. Pala möllab praegu Ühendkuningriigi singlitabelis esikahekümne lähedal. Kate Bushi «Running Up That Hill» (1986) on neljanda hooaja üks võtmelugusid. Bush tõusiski sellega UK singlitabelis esikohale, esimest korda pärast 44-aastast pausi. USAs sai sellest samuti esikümnelugu ning Kate Bushil ei jäänud üle muud, kui anda üks intervjuu teise otsa ning vaadata rõõmsa elevusega oma pangakontot, kuhu peaks praegu olema autoritasudest tiksunud juba tublisti üle kolme miljoni euro.

«The Stranger Thingsi» neljas hooaeg demonstreerib efektselt, kuidas saab uut põlvkonda panna kuulama palasid, mida nautisid juba nende vanemad ja vanavanemadki. Lisaks sarjale endale paigutatakse neid detailse meediaplaani alusel nutikalt telesaadetesse, filmidesse, reklaamidesse, videomängu või filmitreileritesse. Ja muidugi sotsiaalmeediasse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles