Käsmu Meremuuseumi õu on idülliline, miljonivaatega mängupaik. Bernard Shaw’ «Südamete murdumise maja» Roman Baskini unustamatus lavastuses esietendus sessamas paigas 2003. aasta suvel. Tollased misanstseenid meenusid nüüd nii elavalt, nagu oleks see kõik juhtunud eile. Tundus, et vana kapten Shotover ilmub kohe lagedale, takseerib sedasinast 1933. aasta rannaküla elu sarkastilise muigega ja kostitab Manonat galantselt rummiga.
Jaanus Nuutre lavastus haarab kaasa, ühtaegu ulja intensiivsuse ja muigava kõrvalpilguga. Loone Otsa näitemäng oma rohkete seikluste ja kirglike armupalangutega mõjub parasjagu paroodilisena, kavalehe saatesõnas viitab autor melodraamale, nimetab «1930. aastate alguse suurt suunamudijat – kino». Koomiline melodraama tundub täitsa atsakas žanrimääratlus, just nõndamoodi kõik seitse näitlejat oma rolle serveerivad. Vaimukalt, maitsekalt, ülemäärase jandita.
Üks märkus: tendents, et kavalehel ei nimetata rollide nimesid, on minu arusaamas sulaselge lugupidamatus – teksti autori, näitlejate, publiku ja teatriajaloo suhtes!
Merle Palmiste on igatahes lavaloo tõeline kuninganna, sest tema Eeva ei karda kuraditki, rääkimata kohalikust Viinakuradist. Just Eeva kartmatus, vintske eluhuumor ja vaibumatu elujulgus hoiavadki maailma koos. Tema partneriks sobib Jaanis Valk, kes Käptni (sedamoodi, noobli inglise aktsendiga, kaptenit kutsutakse) rollis oskab toeka ja sümpaatse põhimõttekindluse sulatada ühte kompromissidega, teatud piirini.