Raamatu «Kuidas kasvatada tüdrukuid, kes endale meeldivad» autorid Kasey Edwards ja Dr Christophen Scanlon on ise kahe tütre (5 ja 10) vanemad ning lisaks on nende eesmärk anda kokkuvõte kõikidest mitmesugustest kasvatusalastest teostest, mida nad on studeerinud. Ennekõike on teose sihtgrupiks just nende endi tütarde vanuste laste vanemad.
Kellele on vaja tublisid tüdrukuid?
Raamat annab ülevaate järgmistest teemadest: eneseusk, kehapositiivsus, ajaplaneerimine, mängu olulisus, iseseisvumine, osavuse areng, suhtlemise õppimine ning hea tüdruku sündroom.
Teos on ladusas keeles ning mõnus lugeda, samas erilist ahhaa-efekti minus kui teismelise tütre vanemas ei tekkinud (küll aga oli hea autoritega kaasa noogutada, et tõesti, tõesti, olen nõus). Iga peatüki lõpus on kokkuvõte peamistest teemadest ning eraldi soovitused isadele, kuna autorite arvates enamasti isad kogu kasvatusalast kirjandust läbi lugeda ei viitsi.
Tahaksin siiski edasi arendada kolme raamatus mainitud teemavaldkonda: kodused tööd, kehaline sõltumatus ja keha armastamine ning hea tüdruku sündroom. Lisaks neile on autoritel Eesti kontekstis üsnagi üllatav suhtumine ekraaniaega, aga selle jätan lugejatele endile avastada.
Kodused tööd
Autorite suhtumine on, et kodused tööd koolist (v.a lugemine) on mõttetud. Olles mõnda aega koolis töötanud, olen kohanud kümneid erinevaid lähenemisi kodustele ülesannetele. Peamisena nähakse nende vajalikkust seoses kinnistamise, ajaplaneerimise ja enesejuhtimise harjutamisega, lisaks on olemas sellised lähenemised nagu ümberpööratud klassiruum (koolielu.ee/info/readnews/148127/umberpooratud-klassiruum).