KULTUURIS KUUM Millise valemiga sai «Apteeker Melchiori» raamatust film?

Copy
Stsenarist Olle Mirme.
Stsenarist Olle Mirme. Foto: Konstantin Sednev

Sel nädalal ei saa taaskord üle ega ümber Apteeker Melchiorist, sest Apteeker Melchiori triloogia teine film, «Apteeker Melchior. Viirastus» on jõudnud kinodesse. 

Keskaegse krimipõneviku teises filmis ehmatab öövahti kohutav viirastus – rikka kaupmehe traagiliselt uppunud tütar – ning hommikuks on vahimees kõrgest tornist surnuks kukkunud. Kui kahtlastes õnnetustes kaotavad elu veel mitu inimest, nende seas ka lõbutüdruk ja võõramaa kunstnik, asub uudishimulik ja nutikas apteeker (Märten Metsaviir) kuritegusid lahendama. Vihjed viivad ta Pirita kloostrisse, mille sünged võlvid varjavad unustusse maetud ohtlikku saladust. Lisaks vaevab Melchiorit ta endise õpilase mõistatuslik päritolu, mis näib toimuvaga kuidagi seotud olevat…

Apteeker Melchiori triloogia põhineb raamatumüügi edetabelite tipust tuntud Apteeker Melchiori romaanidel. Stsenaristid Indrek Hargla, Elmo Nüganen ja Olle Mirme põimisid triloogia teise filmi stsenaariumis raamatust «Apteeker Melchior ja Rataskaevu viirastus» tuntud tegelased ja sündmused täiesti uute ja põnevate, filmi jaoks loodud keerdkäikudega.

Taskuhäälingus «Kultuuris kuum» ongi sedakorda külas «Apteeker Melchiori» stsenarist Olle Mirme, et rääkida sellest, kuidas Indrek Hargla ideed Apteeker Melchiorist, sellest isehakanud detektiivist, ekraanile jõudsid ning milliseid kompromisse tuli teha, et raamatu ideed ka filmis töötaksid. Mirmega vestles kultuuritoimetaja Tuuli Põhjakas.

Tagasi üles