/nginx/o/2022/08/25/14788125t1h7bbc.jpg)
...kuidas ometi sai nii hea näitus galeriisse seal?
Poleks Cloe Jancis oma näitusepõrandat peeglikildudega katnud, oleks olemata jäänud kogu lust, mille sain oma seeliku alt välkuvate, mummulisest ja liibuvast pesust ümbritsetud kannikate, tol hetkel keskmisest pringimast vormist. Ma mõistan Jancist hästi. Ma mõistan tema muresid ja naudinguid. Ma mõistan teda, sest ka mina tean, kui keeruline on olla ilus.
Antiik-Rooma poeet Ovidius jutustab oma mastaapseimas teoses«Metamorfoosid» omaaegset usundilugu. Entsüklopeediliste ambitsioonidega poeem lookleb kronoloogiliselt mööda maagia või jumaliku akti nulltasandeid ehk muutumisi – miski saamas millekski muuks. Antiikmaailma inimkeskses kosmogoonias tähendab see äärmiselt võimsa õpetusliku kirjandusliku pagasi koostamist. Tekst ei tegele frustreerivalt salapärase «jumala õnnistusega». Saame seevastu lugeda, kuidas mõtlematusele või sigadusele järgneb jumalate poolt määratud allegooriline transformatsioon. Religiooni kui eneseabi kontekstis püsib antiigiklassika jätkuvalt kõrgel püünel; jumalad kui olemise enda taltsutamatud jõud, mis inimestele mõju avaldavad, pole kaugel ei eksistentsialismist ega psühhoanalüüsist.