KULTUURIS KUUM Sven Grünberg: filmihelilooja peab kunstilise terviku nimel olema valmis rahalist kaotust kandma

Copy
Helilooja Sven Grünberg räägib, et filmiheliloojaks olemine annab muu hulgas hea võimaluse vaimseks kasvamiseks –  terviku huvides peab mõistma, millal tagasi tõmbuda, lasta teistel särada, vajadusel aga suuta ka ise mängujuht olla.
Helilooja Sven Grünberg räägib, et filmiheliloojaks olemine annab muu hulgas hea võimaluse vaimseks kasvamiseks –  terviku huvides peab mõistma, millal tagasi tõmbuda, lasta teistel särada, vajadusel aga suuta ka ise mängujuht olla. Foto: Sander Ilvest

Selle nädala teisipäeval linastus Veneetsia rahvusvahelisel filmifestivalil postuumselt Korea režissööri Kim Ki-duki film «Kõne taevast» («A Call of God»), mille muusika kirjutas Eesti helilooja Sven Grünberg. See, kuidas nende kahe looja töö kokku sai, kusjuures omavahel nad isiklikult ei kohtunudki, on üks kummaline lugu. Suuresti käivitas sündmused tundmatu YouTube’i kasutaja, kes rikkus mõlema mehe autoriõigusi.

Esimest korda puutus Sven Grünberg kokku Kim Ki-duki loominguga, vaadates tema filmi «Kevad, suvi, sügis, talv… ja jälle kevad» (2003).

«Väga väärtuslik film,» kiidab Grünberg. Ta peaks teadma, on ta ju Eesti budismi instituudi rajaja ja juhatuse esimees. «See keskendub inimese jaoks olulistele probleemidele, ja mitte lihtsalt tavainimese, vaid niisuguse inimese, kes on oma vaimsel teel juba kusagile kaugemale jõudnud.» Filmi vaadati koos nii budismi instituudi õppurite kui õppejõududega.

Tagasi üles