ARVUSTUS Mart Sander šokeerivast Marilyn Monroe filmist: tegelik koletis on Hollywood

Copy
«Blondiin» esitab tõlgenduse kirjanik Arthur Milleri ja Marilyn Monroe suhtest.
«Blondiin» esitab tõlgenduse kirjanik Arthur Milleri ja Marilyn Monroe suhtest. Foto: Filmikaader

Kuidas kujutada seksuaalset ärakasutamist, ilma et see mõjuks omakorda seksuaalse ärakasutamise nautmisena? Kuidas olla feministlik, kui su kangelanna valib ise ohvristaatuse? Kõigile neile küsimustele annab Austraalia režissöör Andrew Dominik filmikeelse vastuse, kirjutab Mart Sander kõmulisest Netflixi filmist «Blondiin» («Blonde»), kus Ana de Armas kehastab traagilist filmidiivat Marilyn Monroed.

Eelmisel nädalal Netflixi ekraanidele jõudnud «Blondiin» on filmiandmebaasi IMDb andmeil praegu maailma kõige populaarsem film. Samas on selle hinne tähelepanu keskmes oleva filmi kohta üllatavalt madal: kümnepalli süsteemis 5,6. Kõige rohkem on film vaatajatelt teeninud ühtesid ning seda hinnangut on jaganud ka paljud kriitikud, kes sageli ei hoia filmi materdamisel kokku negatiivseid epiteete või loobuvad demonstratiivselt üldse filmi kui sexploitation'i arvustamisest.

Marilyn Monroe elust valminud linateos on järjekorras teadaolevalt kuueteistkümnes, mis üritab kõigi aegade legendaarseima filmitähe saatust ekraanile tuua. Miks on film, mis võiks olla «üks paljudest», tekitanud sellise emotsionaalse tormi?

Tagasi üles