Viimastel aastatel on valminud rohkelt kodumaiseid portreedokumentaale, pool tosinat neist jõudnud kinoekraanidele ainuüksi sel sügisel. «Machina Faust» eristub ennekõike kahel põhjusel. Esiteks on selle keskmes – jah, kahjuks väärib see endiselt eraldi äramärkimist – naine. Teiseks pole Maria Fausti elu memuaari-faasis, vaid täies loomingulises jõus, relevantne siin ja praegu.
Tellijale
Maria Faust möirgab nii südamest kui saksofonist
Eestis pole Maria Faust esimese suurusjärgu staar. Elustiiliajakirjade kaantelt ega plaadimüügi edetabelite tipust teda ei leia. Fausti viljeletav avangardistlik džässmuusika on selleks liialt nišivärk. Tunnustusest saksofonistil ja heliloojal siiski puudust ei tule. Oma teises kodus Taanis on ta võitnud rohkelt auhindu, nende hulgas viis kohalikku Grammyt. Seal saab ellujäämise kõrval loominguga tegeleda, lajatab Faust üsna filmi alguses.