Teater on teadagi kaduv kunst. Teatrile kirjutatud muusika on veel eriti kaduv. Teatrimuusikal on etenduse õhkkonna loomisel ülioluline osa, kuid paraku ei kutsuta selle autorit aplausiga lavale, kui ehk esietendus kõrvale jätta. Enamasti on teatrihelilooja saatus jääda kulisside taha, mis on iseenesest natuke kurb, kuna sageli on just muusika see, mis jääb vähemalt parimal juhul kestma ka siis, kui lavastus ise juba mängukavast maas ja näitlejatel tekstki ammuilma meelest läinud.
NÄDALA PLAAT ⟩ Kaduva kunsti jäävad helimärgid
Muusika on lavastuses väga oluline teatrimärk, ühest küljest nähtamatu, teisalt mõjutab vaikselt, kuid kindlalt alateadvust ja loob atmosfääri. Eestis on spetsiaalselt teatrile muusikat kirjutanud terve plejaad heliloojaid, alates Eduard Tubinast ja Eino Tambergist Olav Ehala, Vaiko Epliku, Andres Lõo ja Jakob Juhkamini välja. Füüsilisele helikandjale jõuab teatrimuusika aga haruharva. Viimatistest näidetest meenub esmajärjekorras Mari Kalkuni hingestatud ja habras teatrimuusika lavastusele «Petserimaa igatsus», mis salvestati kassetile, ja Misha Panfilovi mullu VAT Teatris esietendunud kriminaalsele tantsulavastusele loodud ja nüüd ka vinüüli valatud vana kooli vaimus funkiv «Plan X». Õnneks on olemas digimaailm ja sealt on kättesaadavad ka viimase aja ühe huvitavama ja mitmekülgsema teatrihelilooja Martin Aulise tööd.