NÄDALA FILM Ahnus ajab rikka kaelapidi silmusesse

Copy
Peakokk Slowak (Ralph Fiennes) on filmis siiski ennekõike pelgalt teenindaja, mitte omaette entiteet, tõeline kunstnik.  FOTO: Filmikaader
Peakokk Slowak (Ralph Fiennes) on filmis siiski ennekõike pelgalt teenindaja, mitte omaette entiteet, tõeline kunstnik. FOTO: Filmikaader Foto: Filmikaader

Just kinodesse jõudnud Mark Mylodi kõhedik «Menüü» loob alguses pea kõik eeldused, et kujuneda veidraks, kergelt paranoiliseks põnevusfilmiks: grupp võõraid viiakse eraldatud saarele, kust minema pääsemiseks on ainus võimalus seesama jaht, millega nad saarele saabusid. Ainulaadne, ehkki mõneti veider kogemus jookseb aga kiiresti rööbastelt maha, kui pedantse ja terava olemisega peakokk (Ralph Fiennes) õhtu kohta ootamatu avalduse teeb.

Selle kohta filmiarvustust kirjutada tundub kohati üsna tobe, ütlen ausalt. See on film kõikehõlmavast kinnisideest, ent räägib ka kunstniku rollist ühiskonnas, kus esmane ja prioriteetne eesmärk on kunstist raha teha.

Sellest hoolimata võib «Menüüd» pidada üsna puhtakujuliseks satiiriks, mille tihe stsenaarium on nagu rikkalik jõulupraad. Saarele saabunud kummastavate ja veidrikest tegelaste seas on pea kõigi restoranikülastajate grotesksed prototüübid: on pretensioonikas instagrammija, on kõigi teenindajate õudusunenägu Karen, on passiivne tarbija, kes tarbib vaid prestiiži pärast, on vana rasva peal purjetav filmistaar, on kriitik, on tüütu uusrikas, kes eeldab, et kõik teavad, kes ta on, ja nii edasi.

Tagasi üles