EKSKLUSIIVNE ESMAESITLUS Bert On Beats võtab analoogtehnikast viimast

Copy
Bert Prikenfeld alias Bert On Beats
Bert Prikenfeld alias Bert On Beats Foto: Mari-liis Saretok

Postimehe kultuuritoimetus pakub eksklusiivset võimalust näha ja kuulata Bert On Beatsi ainukordset stuudiokontserti enne teisi. Bert Prikenfeldi alias Bert On Beatsi analoogtehnikaga salvestatud live-sessiooni on pea võimatu korrata ning seda iseloomustab ehe interaktsioon inimese ja masina vahel.

Bert Prikenfeldi alias Bert On Beats «SEVEN» on uus album seeriast, millele on eelnenud «TEN» (2019), «NINE» ( 2020) ja «EIGHT» (2021, millest «NINE» ja «EIGHT» olid nomineeritud Eesti Muusikaauhindadel aasta elektroonikaalbumi tiitlile. 2020. aastal tunnistati tema album «TEN» samas kategoorias aasta parimaks albumiks. Bert Prikenfeld on Eesti Muuusikaettevõtluse Auhindadel tunnistatud parimaks muusikaprodutsendiks neljal aastal järjest.

Lisaks mõjutustele nüüdisaja Aafrika ja Brasiilia elektroonilisest tänavamuusikast ning rütmidest, on uus materjal ja live setup suuresti inspireeritud techno'st, electro'st ja postapokalüptikast ning analoogmasinatest endist. Tehnika, mis iseloomustab tema jaoks ehedaimat interaktsiooni inimese ja masina vahel, defineerides techno olemust.

«Minu uus album «SEVEN» on suuresti inspireeritud dub-muusika elementidest, mida olen kokku sulatanud tumedama elektroonika, murtud biitide ja techno'ga. Jalutades kusagil kivilinna džunglis, hakkas just selline soundtrack peas keerlema, kus liidrirolli võtavad kaikuvad vedrukajad, modulaarsüntesaatorite sügavad paksud bassid ja kajamasinate sudused huiked. Et soodustada mänguruumi viimastele mainitutele, siis on tõenäoliselt selle albumi biidid ka kindlasti kirjumad kui paaril viimasel albumil,» sõnas Bert Prikenfeld.

««SEVENi» loomise lõpufaasi salvestustel kaasasin suuresti ka oma täiesti uut live setup'i – kasutades trummimasinat ja modulaarsüntesaatorit. Olen viimast nüüdseks tundma õppinud, ehitanud ja lahti võtnud viimased kolm aastat. Üritasin just live-sessioonideks valmistuda nii, et ma laval ei kasuta esimest korda arvutit, kui, siis ainult salvestamiseks ja hilisemaks arranžeerimiseks, kuid see etapp ei toimu enam laval,» lisas DJ.

«Kuna tegemist on enamjaolt analoogtehnikaga, siis pea võimatu ühtegi esitust korrata, sest modulaarsüntesaatorite koosluse vastastikune mõju on justkui juhus ja totaalne kontroll ühes samas mõistes. See aga annab võimaluse iga kord leida midagi uut ja kordumatut nii live-situatsioonis kui ka stuudiojämmidel. Nüüd püüdsingi osaliselt neid jämm-session'itelt üles korjatud momente kokku koguda ja siia albumile lisada,» kommenteeris Bert Prikenfeld.

Tagasi üles