Muusikamaailmas toimub kohati öö – või siis globaalse koroonakarantiini – varjus igasugu hämaraid asju. Muu hulgas kaaperdavad riigid üksteiselt bände. Mulle tundub, et Eesti on napsanud segastel (st ilmselt romantilistel) asjaoludel Itaalialt ühe parima death doom-kollektiivi, mida mina eales kuulnud olen. Selleks on trio Ferum, kelle esik-EP «Vergence» (2018) pakkus võitvat kombinatsiooni massiivsusest, tehnilisusest ja toorusest.
KINDEL LAKS ⟩ Armastus esimesest rifist
Tänavu ilmus grupi esimene kauamängiv «Asunder/Erode», mille avalugu «Halfhead» oli minu jaoks armumine esimesest rifist. Tegu on ühtlaselt tugeva albumiga, millel on Ferum liikunud julgelt veel madalamate tempode ja eepilisemate riffide suunas. Solist Samantha Alessi hääle tämber, intonatsioon ja fraseerimisoskus lummavad, tema oskus istutada korinaid ülima täpsuse, intensiivsuse ja maitsekusega täpselt rütmi on ülimalt muljelt avaldav. Võimalus kuulda seda kõike kontserdilaval, mida olen pikalt oodanud, avaneb täna õhtul Tallinna rokiklubis Tapper.
Minapildi kokkukukkumise massiivne müha
Mida me teame üldse leedu estraadist? Mina, harimata hingeke, pean siinkohal häbiga tunnistama, et ei tea peaaegu midagi. Aga viimastel aastatel on minu kodusesse fonoteeki ja playlist’i leidnud tee koguni neli sealset traadigruppi: death metal’it viljelev Crypts of Despair (kus teeb juba paar aastat kaasa ka eestlasest trummar Henri Mäll), grindcore-kollektiivid Faršas ja Will Cope, ning Erdve, kelle puhul on nende plaadifirma kodulehel žanrimääratluseks välja pakutud experimental hardcore sludge.