Briti krimikirjaniku Alexandra Benedicti hoogne ja põnevust täis krimipusle «Jõulumõrvamäng» on lugejat endasse haarav mõttemäng, kus on kokku saanud krimižanri parimad osised: maamaja müsteerium, keerulised sõnamängud, nuputamist nõudvad anagrammid ning loomulikult lugupidavad peanoogutused jõulukrimkade klassikale. Lugejal on mõistatuse lahendamisel abiks loo keskmes oleva perekonna sugupuu ning mõisa esimese korruse ruumide plaan.
AK ⟩ Hirm elevuse seina taga
Teades, et krimiloo kirjutamine ei ole just kergete väljakutsete killast, olin lummatud romaani struktuurist, mitmekihilisusest ja mineviku, oleviku ning mõnes mõttes ka tuleviku kokkupõimumisest detailirohkeks tervikuks. Korduvalt liikusin lehekülgede vahel edasi ja tagasi, et vahepeal kaduma läinud vihjed enda jaoks üles leida, valevihjed välja sõeluda ning järgmine pusletükk omale kohale asetada.
Keskne osa «Jõulumõrvamängus» on klassikaline krimilugu: vanasse perekonnamõisa koguneb kindel arv inimesi, äkitselt kaob neil võimalus sidepidamiseks välismaailmaga, algab lumetorm ning keegi kohalolijatest mõrvatakse. Kõik saavad aru, et kurjam ei saa olla keegi väljastpoolt, tekivad tandemid ning selles segaduses püütakse lahendada nii mõrvajuhtumit kui ka ise ellu jääda.
Teine tasand selles loos on Endgame’i mõis ning Armitage’i perekonnaliikmete keerulised ja traagilised elusaatused. Hiljuti siitilmast lahkunud tädi viimase soovina kogunevad mõisa loo peategelane Lily ja tema viis nõbu koos kaaslastega mängima jõulumängu, kus võitja saab kõnealuse mõisahoone lõppmängus endale.