Nii hästi pole Eesti töödel prestiižikal Art Directors Club Euroopa (ADC*E) festivalil kunagi läinud. Seekordseks saagiks jäi 3 hõbedat ja 8 pronksi.
Edulugu: Eesti graafiline disain võitis mainekal konkursil lausa 11 auhinda
ADC*E auhindu võrreldakse mainekuselt reklaamimaailma täieliku tipu ehk Cannes’i lõvidega ning võistlustules on parimatest parimad ehk projektid, mis on varasemalt kohalikel võistlustel juba pärjatud.
ADC esindaja Eestis Piia Põldmaa sõnab, et tegemist on fantastilise tulemusega.
«Tavaliselt võidame iga aasta üks-kaks auhinda, vahel ei tule sedagi,» ütleb ta. «Ise olin hämmingus, aina lugesin, et veel üks pronks ja veel üks pronks ja veel üks pronks.»
Kvaliteeti ning keskmist taset näitab seegi, et eestlaste võidetud auhinnad jagunesid 10 erineva esitaja vahel. Kuidas tänavust suurt edu seletada? Põldmaa toob välja kaks punkti. Esiteks, on õpitud paremini töid esitama. Teiseks, ideed on originaalsemaks muutunud.
«On tekkinud bioloogiline mitmekesisus,» muigab ta. «Disaineritel on tekkinud oma nišid ja igaüks teeb oma asju ja teeb originaalselt. Ei kopeerita asju, mis laiast maailmast tulevad. Oluline on ka see, et kliendid on avatumad ja julgemad. Areng käib käsikäes, oleme oma klientidega kui yin ja yang.»
Art Directors Club Euroopa on ühendus, mis koondab 20 erineva Euroopa riigi graafilisi disainereid. Kõrgelt hinnatud ADC*E Awards on Euroopa disainivaldkonna konkurssidest üks esinduslikumaid.
Eesti võidutööd
Auhind: Hõbe
Kategooria: Disain | Illustratsioon
Auhind: Hõbe
Kategooria: Disain | Tüpograafia
Auhind: Hõbe
Kategooria: Disain | Muu
Auhind: Pronks
Kategooria: Disain | Pakend
Auhind: Pronks
Kategooria: Disain | Pakend
Auhind: Pronks
Kategooria: Disan | Animatsioon
Auhind: Pronks
Kategooria: Disain | Ruumidisain
Auhind: Pronks
Kategooria: Trükireklaam ja välimeedia | Välimeedia
Auhind: Pronks
Kategooria: Mobiililahendus | Interaktsioonidisain
Auhind: Pronks
Kategooria: Disain | Ettevõtte brändiidentiteet
Auhind: Pronks
Kategooria: Trükireklaam ja välimeedia | Illustratsioon