Kunstnik Tarvo Varres: varjude kaudu näeb paremini

Janar Ala
, toimetaja
Copy
Minapildi ja aja mitmeplaanilisus ja mitmemõttelisus galerii valgete seinte vahel: kunstnik Tarvo Varres oma näitusel «Aja vari».
Minapildi ja aja mitmeplaanilisus ja mitmemõttelisus galerii valgete seinte vahel: kunstnik Tarvo Varres oma näitusel «Aja vari». Foto: Eero Vabamägi

Laias laastus võiks öelda, et Tarvo Varrese kunstniku­tee algas 90ndate uute ja murranguliste aegade moeglamuurist ja on nüüdseks jõudnud vaiksete ja delikaatsete tekstipõhiste omailmadeni. Muidugi on selles lauses ka üldistustele omast ebadiskreetset võlu.

Hobusepea galeriis on tal 9. jaanuarini avatud näitus «Aja vari», mis lähtub väga mõjuka 20. sajandi prantsuse mõtleja Maurice Blanchot’ tekstidest. Varres pakib Blanchot’ kirjatähtede elegantset hämarust galeriiruumi valgetesse seintesse ja kergesse õhku. Blanchot’d muide iseloomustas ka see, et temast pole eriti pilte, ta ei tahtnud lasta ennast pildistada. Mõneti on ehk ka Varrese näitust keeruline fotosse püüda, seda n-ö representatsiooniks üle kanda.

Tarvo Varres

-Kunstnikuna alustas avalikku esinemist installatsioonide ja fotoseeriaga 1991. aastal näitusel «Guide to Intronomadism» Tallinna Kunstihoones.

-Tema looming öeldakse tuginevat kontseptualismi ja postminimalismi praktikatele.

-Tema teoseid kuulub Eesti Kunstimuuseumi kaasaegse kunsti kogusse.

-1986–1993 mängis J.M.K.E.-s ja Röövel Ööbikus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles