Eelmisel aastal ilmus siis plaat Johnny Deppiga, kus olid peamiselt kaverid– Velvet Underground, Beatles, Marvin Gaye jne. Eks tehti neid ka Helsingi laivil, kuigi Deppi kahvatuvõitu laulmise pärast pidi kastaneid tulest välja tassima ikkagi Jeff Beck. Aga ta tassis. Profilt. Ilma mingisuguste küsimusteta.
Kontsert ise algas õnneks Becki soolokavaga ja päris alguses, kui õigesti mäletan, oli üks Mahavishnu Orchestra lugu. Selline klassikaline džäss-rokk tarretamine, mida natuke loojuma hakanud päikesega ja mõne tuhandete jalapaaridega ülespekstud tolmuteraga õhus on ju ikka hea kuulata.
Kusjuures ma polnudki Jeff Becki enne selleks kontserdiks ettevalmistamist kuigi palju kuulanud. Nime muidugi teadsin ja mäletan, kuidas ta Michelangelo Antonioni filmis «Blow-Up» (1966) kitarriga tõrkuvat võimendit tagus, aga ikka olin mõelnud temast kui kellestki, kes «äkki pole mu jaoks huvitav».
Aga hakkasin kuulama. Ja jäin kuulama. Kui alguses mõtlesin, et teen nö. põhialused selgeks, siis kuulama jäädes hakkas see kõik mind hoopis palju rohkem huvitama, avanesid need kõikvõimalikud jäneseurud, mis avanevad siis, kui kunstitegemise juures on paugutanud kujutlusvõime kahur ja selle toru on suunatud nii, et see tulistaks kaugele.
Mulle eriti ei meeldi selline sõna nagu «tänulik», ehkki seda tänapäeval palju armastatakse kasutada. Aga mõtlesin pärast seda Becki elutööga tutvumist, et vaata kui hea, et ikka tutvusin ja kui poleks tutvunud, oleks mu elu tõepoolest vaesem. See on kindel.