ARVUSTUS ⟩ Aga silmad olid tal head, soojad…

Hendrik Alla
, kultuuritoimetuse juht
Copy
Kolleegidel on siiani meeles, kuidas Georg Ots end Rigolettona lauldes mööda põrandat lohistas.
Kolleegidel on siiani meeles, kuidas Georg Ots end Rigolettona lauldes mööda põrandat lohistas. Foto: Filmikaader

Tuntud saunaanekdoodis iseloomustatakse niimoodi Lenini silmi. Georg Otsast rääkivas dokumentaalfilmis «Bariton frakis» aga kirjeldab endine Peterburi Mihhailovski teatri solist Aleksander Švetsov selliste sõnadega meie kõigi aegade esilauljat.

Pole üllatav, et Otsast ainult kiitval toonil räägitakse. Oli ta ju isegi nõukogude tingimustes tõeline džentelmen ja maailmaklassiga artist. Maailma muidugi ei pääsenud, seda kahetsevad inimesed, kellel oli õnne temaga lava jagada nii Eestis kui Venemaal. La Scala ja Metropolitan ohkasid asjata meie kuldse baritoni järele, aga temal õnnestus esineda Egiptuses ja Mongoolias.

Kõiki neid kauneid sõnu kõnelevad Otsa kohta Estonia teatri endised solistid Anu Kaal, Margarita Voites, Voldemar Kuslap, Mati Palm, Urve Tauts jt. Oma tähelepanekuid Otsast kui põnevast loojanatuurist jagab Estonia teatri endine peanäitejuht Arne Mikk, isiklikumail teemadel peatub Georg Otsa õde, meditsiinikandidaat Maret Purde. Otsa kohta jagub tunnustust ning huvitavaid fakte mitmetel Moskva ja Peterburi muusikategelastel, nende hulgas Venemaa Suure teatri endistel solistidel Irina Arhipoval, Vladislav Pjavkol, Klara Kadinskajal ja Aleksei Maslennikovil, Peterburi Mihhailovski teatri Tamara Bogdanoval ja eelmainitud Švetsovil ning dirigent Georgi Jeržemskil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles