In memoriam Anatoli Arhangelski (15. XII 1977 – 3. III 2023) – baironlikult salapärane kangelane laval

Heili Einasto
, tantsukriitik
Copy
Anatoli Arhangelski haigestumine 2021. aasta kevadel ja haiguse süvenemine oli tõeline ehmatus kõigile tema isiku ja loomingu austajaile. 
Anatoli Arhangelski haigestumine 2021. aasta kevadel ja haiguse süvenemine oli tõeline ehmatus kõigile tema isiku ja loomingu austajaile. Foto: AFP/SCANPIX

Kui ma mõtlen Antatoli Arhangelski loodud lavakujudele, siis ühendab kõiki erinevaid rolle üks joon – see on salapära ning Byroni romantilistele kangelastele omane mõistatuslikkus ja mitmekihilisus.

Anatoli Arhangelski lõpetas 1996. aastal Tallinna Balletikooli (erialaõppejõud Ago Herkül) ning asus samal aastal balleti­artistina tööle ooperi- ja balletiteatrisse Estonia, kus töötas kuni haigestumiseni 2021. aastal.

Esimene suurem roll, mis minul Anatoli Arhangelskiga seostub, on Coppelius Mauro Bigonzetti 2002. aastal lavastatud «Coppelias», mis erinevalt 19. sajandi teisele poolele omasest naiivsevõitu armastusloost pöördus tagasi Hoffmanni algmaterjali saladuslikkuse juurde ning veidrikust nukumeistri asemel nägi Coppeliuses ähvardavat ja ohtlikku tegelast, kes püüab elu algete juurde jõudmise kaudu seda täielikult allutada ja kontrollida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles