Kontsert ise oli võimas nostalgiaplahvatus. Ehkki minu peatoidus on traadimuusikas olnud läbi elu eelkõige thrash, death ja grindcore (kui nimetada vaid kolm kõige südamelähedasemat alamžanrit), kuulan hea meelega ka head heavy metal´it. Ja Queensrÿche on bänd, kes defineeris (koos Mercyful Fate´iga) minu jaoks kaheksakümnendate hevisaundi. Iron Maiden, kelle mõjutused on Queensrÿche´i varajases loomingus täiesti ilmsed, pole mulle aga millegipärast kunagi tõeliselt meeldinud.
Klassikalise heavy metal´i teise laine USA bändid, millede etteotsa Queensrÿche kuulub, on üldse omaette huvitav teema. Teate küll: Savatage, Metal Church, Fates Warning, Crimson Glory, Armored Saint jt. See on suhteliselt intelligentne kraam. Queensrÿche´i muusikat on nimetatud ja nimetatakse siiani ka progeks, aga mina nii kaugele ei läheks.
Olen oma Queensrÿche´i-lembust ka ise imestanud, selle üle juurelnud, püüdnud tabada selle tekkimise ja püsimise põhjuseid. Ning pidanud tunnistama, et armastus on pime. Kuuldes Helsingi kontserdil bändi kahte klassikaalbumit laval terves pikkuses esitatuna, meelisklesin nende teemade üle uuesti.
Pean tõdema, et mulle meeldib alates esimesest kuulamiskorrast nii Queensrÿche´i tundlikkus kui saund, viimane on siidiselt sile ja pehme, pidevalt mingis sisemises dünaamiliseks liikuvuses. Selle peamisteks ühisnimetajateks on majesteetlikus ja musikaalsus (mida pole, ega soovigi olla selle mõiste akadeemilises tähenduses suurem osa traadimuusikast). Just nende kvaliteetide toel võitis Queensrÿche minu meelest Iron Maidenit nende endi mängus.