Vaiko Epliku maailm – ainuke paradiis, mida kunagi näeme, seega osakem vaadata

Copy
Ajal, kui tarbitakse üha rohkem digikunsti, mõjub Vaiko Epliku «Klišeed» rahustavalt.
Ajal, kui tarbitakse üha rohkem digikunsti, mõjub Vaiko Epliku «Klišeed» rahustavalt. Foto: Madis Veltman

Kui Vaiko Eplikule üldse midagi ette heita, siis seda, et kõik tema albumid on head (tõlgitsused natuke vähem). Võib-olla dikteerib seda postretrolike ja uussiiraste plaatide generaatorit publik, kes hoidub metamodernismikangist.

Muusikul on kaks võimalust: üritada kas muusikaajalugu alistada või siis alustada nullist. Epliku plaatide ümber on kasvanud nii paks pärlmutrikiht, et keegi ei tahagi seda läbistada. Tema plaadid on muutunud kindluseks.

Miski pole originaalne – teada-tuntud tõde, väidetavalt omistatud lõpuks Jim Jarmuschile. Kuigi meie rock-muusika kondiiter pani värskele albumile nimeks «Klišeed» ja andis endale sellega juba omajagu mõõtühikuid ette, ei saa selle plaadi järgi õnneks vähemalt aru, kas Eplik on rock-staar. Ta ei käitu nagu Machine Gun Kelly, tal pole ka suurfirmast ülemust, tema muusika on väikedisain. Kõige parem toit valmibki ju ikka omas köögis.

Tagasi üles