:format(webp)/nginx/o/2023/03/17/15203678t1h0b72.jpg)
Ilmamaa kirjastus avaldas Johann Herderi (1744–1803) noorpõlve teosed, kolm teksti, millele on lisatud Jaan Unduski mahukas saatesõna «Moodsa inimkonna arhitekt».
Ilmamaa kirjastus avaldas Johann Herderi (1744–1803) noorpõlve teosed, kolm teksti, millele on lisatud Jaan Unduski mahukas saatesõna «Moodsa inimkonna arhitekt».
Unduski järelsõna avab põhjalikult Saksa- ja Liivimaa valgustusaegse kirjanduse olukorra. Ta tutvustab paljukirjutaja Herderi elulugu ja loomingut ning kujutab taustamustrina tema vaimset kujunemist. Undusk kasutab Sigmund Freudi psühhoanalüüsi asemel Gilles Deleuze'i skisoanalüüsi. Tema arvates toimus Herderi vaimses elus psühhoosi muutumine geeniuseks, tema vaimne areng liikus meeletusest andekuse suunas. Herder ongi Goethe kirjeldatud Fausti algkuju, kes viskleb raamatutarkuse ja elu meeletult meeleliste kogemuste vahel.