INTERVJUU Eestis elav briti vanamuusikaguru Andrew Lawrence-King: purjetamises ja muusikas on nii mõndagi sarnast

Copy
Pill, millel on palju võimalusi: Andrew Lawrence-King «Ariadnet otsides» kontsertettekandel harfipartiid esitamas.
Pill, millel on palju võimalusi: Andrew Lawrence-King «Ariadnet otsides» kontsertettekandel harfipartiid esitamas. Foto: Anneli Ivaste

Täna on muide rahvusvaheline vanamuusikapäev, mis on ühtlasi ka Johann Sebastian Bachi sünnipäev vana kalendri järgi. Meil on aga põhjust rääkida sel puhul ka Claudio Monteverdist ja Andrew Lawrence-Kingist.

Briti vanamuusikaguru – olen mitmel korral märganud tema kohta niimoodi öeldavat – Lawrence-Kingi juhatusel esitati Eestis kahel korral (16. märtsil Pärnu kontserdimajas ja 18. märtsil Estonias) tema rekonstruktsiooni Monteverdi/Rinuccini kadunud ooperist «Ariadne» (1608), millest oli säilinud vaid üks fragment, n-ö «Ariadne lament», mis omal ajal oli, võib öelda, et isegi pophiti staatuses. Seda koos Filharmoonia kammerkoori, solistide ja barokkansambliga Floridante.

Lawrence-King on vanamuusika absoluutne tipptegija, kelle 1998. aastal koos Paul Hillieriga (kes mäletatavasti on ka Filharmoonia kammerkoori peadirigent olnud) tehtud plaat «Bitter Ballads» oli ilmumise aastal rock-staar Elvis Costello ajakirjale Rolling Stone tehtud edetabelis tema aasta lemmikplaat. Nii et murdis mingis mõttes välja die-hard-fännide ja spetsialistide kitsamatest ringidest. Costellol, mainigem sedagi, on ka suurepärane ja laia ulatusega muusikamaitse.

Tagasi üles