Aadama passiooni ettevalmistused: kummardamise kunst, kadunud dirigent ja tiramisu nüansid (1)

Copy
Dirigent Tõnu Kaljuste on viinud Arvo Pärdi muusika esitlemise Eestis perfektsionismini, aga itaallased on harjunud laulma omal kombel.
Dirigent Tõnu Kaljuste on viinud Arvo Pärdi muusika esitlemise Eestis perfektsionismini, aga itaallased on harjunud laulma omal kombel. Foto: Lucie Jansch

Kaks tundi enne «Aadama passiooni» Rooma esiettekande algust harjutavad La Nuvola konverentsikeskuse lavale kogunenud näitlejad püüdlikult viimast olulist asja: kummardamist. Nad praktiseerivad seda mitu korda ja tohutu detailitäpsusega: kergejalgselt joostes saabuvad lavale musta riietatud ja käes oksakesi hoidvad kogud, kes, nagu aru võib saada, kehastavad kollektiivina metsa ja siis – nii vasakult kui paremalt – hakkavad ükshaaval kindlas järjekorras juurde silkama inimesed: mehed, nooremad ja vanemad naised ja ka üks laps, kes meenutab oma põlvpükstee ja üle pea kammitud soenguga ajamasina abil põgenenud koolipoissi Natsi-Saksamaalt.

Kaks tundi enne «Aadama passiooni» Rooma esiettekande algust harjutavad La Nuvola konverentsikeskuse lavale kogunenud näitlejad püüdlikult viimast olulist asja: kummardamist. Nad praktiseerivad seda mitu korda ja tohutu detailitäpsusega: kergejalgselt joostes saabuvad lavale musta riietatud ja käes oksakesi hoidvad kogud, kes, nagu aru võib saada, kehastavad kollektiivina metsa ja siis – nii vasakult kui paremalt – hakkavad ükshaaval kindlas järjekorras juurde silkama inimesed: mehed, nooremad ja vanemad naised ja ka üks laps, kes meenutab oma põlvpükstee ja üle pea kammitud soenguga ajamasina abil põgenenud koolipoissi Natsi-Saksamaalt.

Tagasi üles