KULTUURIS KUUM Melchiori-meistri Elmo Nüganeni filmide edust teatakse isegi Portugalis

Ralf Sauter
, ajakirjanik
Copy
On 2020. aasta suve lõpp ja režissöör Elmo Nüganen jäädvustab keskaegseks maskeeritud Tallinna vanalinnas Melchiori-sarja teist filmi. Triloogia esimene osa võeti üles juulis ja augustis, teise osa võtted tehti septembris ja oktoobris, kolmanda osa jäädvustamisele kulusid november ja detsember.
On 2020. aasta suve lõpp ja režissöör Elmo Nüganen jäädvustab keskaegseks maskeeritud Tallinna vanalinnas Melchiori-sarja teist filmi. Triloogia esimene osa võeti üles juulis ja augustis, teise osa võtted tehti septembris ja oktoobris, kolmanda osa jäädvustamisele kulusid november ja detsember. Foto: Robert Lang

Nüüd, kui alanud on «Apteeker Melchiori» saaga kolmanda vaatuse «Apteeker Melchior. Timuka tütar» eellinastused, on aeg režissöör Elmo Nüganeniga maha istuda, et teada saada: mis valem tõi ta filmidele enneolematu publikumenu ning kuidas õnnestus tal vägitükk võtta üles kolm keskaja krimifilmi korraga.

Soovin Elmo Nüganenile kõigepealt õnne, kui saan temaga kokku ühe Tallinna kesklinnas asuva maja ruumides. Juhtumisi tehakse siin teatriühingu Mudi lavastuse «Tuhkatriinumäng» proove, aga varalõunal pole majas peale meie veel kedagi.

Õnne ei soovi ma Nüganenile seepärast, et tal oleks sünnipäev – 61. sünnipäeva tähistas lavastaja veebruaris –, vaid hoopis seepärast, et läbi ajaloo on kõigest 13 Eesti mängufilmi meelitanud kinodesse üle 100 000 vaataja ning Nüganen on nendest filmidest teinud lausa kolm: «Nimed marmortahvlil», «1944» ja «Apteeker Melchior». Just viimasega algas kinos mullu uhke keskaegne krimitriloogia, mis kulmineerub nädala pärast ekraanile jõudva filmiga «Apteeker Melchior. Timuka tütar».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles