HEVISAURUSTE UUS TULEMINE Kus saab Eestis kuulata Metallica uut albumit enne teisi?

Copy
James Hetfield ja Kirk Hammett esinemas 2022. aasta novembris.
James Hetfield ja Kirk Hammett esinemas 2022. aasta novembris. Foto: IMAGO/MediaPunch/Scanpix

Metallica on tuntud bändina, kes teeb suurelt ja annab suurelt. On alati teinud ning teevad ka seekord, pakkudes kõikidele fännidele ja uudishimulikele kuulajatele üle maailma võimalust kuulata Metallica reedel ilmuvat albumit «72 Seasons» enne teisi. Või vähemalt enne, kui album reedel muusika-voogedastusplatvormidel kõigile kättesaadavaks saab.

Metallica albumit saavad kõik fännid ja uudishimulikud eelkuulata juba sel neljapäeval, 13. aprillil ning seda ka Eestis. Kui harilikult on Metallica albumieelsed kuulamispeod toimunud vaid valitud linnades ning teinekord ka vaid ühes üksikus kinos riigi kohta, siis sedakorda on võimalus «72 Seasonsiga» tutvuda kinodes üle Eesti ning ka mõnel eksklusiivsemal peol kinosaalist väljaspool.

«72 Seasons» on Metallica kauaoodatud 12. stuudioalbum, mille esimene singel «Lux Æterna»  avaldati 28. novembril ning on pärast seda oma müriseva heli ja plahvatusohtlikult vägeva energia eest vaid kiidusõnu pälvinud. 

«72 Seasonsi» eksklusiivsel eelkuulamisel on lisaks albumile võimalik kuulda ja näha ka eksklusiivseid intervjuusid Metallicaga, kus kogu bänd räägib lugude päritolust ja lugudest sõnade ja viisi taga. Muusikalisele elamusele pakub visuaalset tausta iga loo juurde kuuluvad muusikavideod, mis peaks kõigile tulihingelistele fännidele pakkuma terviklikku ja täiesti vapustavat elamust müriseva ruumilise heliga ja hiiglaslikult ekraanilt. Ekraanile jõuavad väidetavalt ka mõned üllatused.

Tallinnas saab 13. aprillil Metallica uusima albumiga eelisjärjekorras tutvuda Apollo Mustamäe, Apollo Solarise, Apollo Ülemiste ja Apollo Coca-Cola Plaza kinos.

Tartus näidatakse «72 Seasons» muusikavideoid ja mängitakse ette plaat Apollo Eedeni ja Apollo Lõunakeskuse kinos. Ka on võimalus plaadiga enne teisi tutvuda teistes Eesti linnades, näiteks Viljandis (Kino Centrum), Pärnus, Saaremaal, Narvas ja Jõhvis (Apollo kinodes). Kõik seansid algavad kell 19.

Tallinnas pakub Metallica kuulamispidu ka Terminal Records&Bar (Telliskivi 60/2) plaadipood, kus on albumit võimalik kuulata täies pikkuses, ehkki ilma albumit saatva filmita. Samas järgneb albumi ühiskuulamisele Metallicale pühendatud kultuuriprogramm, mille raames toimub Metallica viktoriin, mida viib läbi R2 Metallioni saatejuht MOP! ning viktoriinile järgneb etteaste Leslie Da Bassilt, kes toob ettekandele olulisemad Metallica riffid live'is. Üritus Terminalis algab kell 20. 

Ajaloolised turundusapsakad

See ei ole aga sugugi esimene kord, kui Metallica pakub superfännidele privileegi ja võimalust kuulda uut albumit enne avalikku voogedastusplatvormidele ja plaadipoodidesse jõudmist. 

Metallica korraldas suured turundushoos sarnaseid kuulamispidusid ka 2008. aastal, kui töös oli bändi üheksas album. Ent toona ei läinud üritus sugugi niivõrd õlitatult, sest bänd oli kuulamispidudele eelnevatel nädalatel, kuudel ning suisa aastatel lubanud fännidele lugusid, mis on suuremad kui elu ning näitavad Metallicat nende kõige heavy'mas võtmes. Tõotus oli, et nad näitavad fännidele sellist Metallicat, nagu kuulajad nägid ja kuulsid viimati 1990. aastate alguses. 

See üritus päädis aga sellega, et bändi esindajad survestasid nii ajakirjanikke, kriitikuid kui ka mõningaid sõnakamaid fänne tagasi võtma ning eemaldama kõiki negatiivseid arvustusi, mis paar päeva pärast eelkuulamist internetti jõudnud olid. 

Sama aasta alguses oli Metallica muuhulgas pakkunud uue albumi jaoks loodud veebisaidil ka muusikalist premium-paketti, kus tõotati fännidele eksklusiivset sisu, uute lugude tiisereid ning võimalust eelisjärjekorras album digitaalselt alla laadida.

Muuhulgas oli saidil võimalik vaadata filmi sellest, kuidas rokkbänd salvestab ja stuudios lõbutseb. Ka pakuti kõigile saidil registreeritud fännidele võimalust võita VIP-pääsmeid lava taha kõigil uue albumi tuuri raames toimuvatel kontsertidel. 

Selle kõige eest tuli loomulikult maksta ning mida rohkem võimalusi, eksklusiivseid klippe ning eelisõigusi soovisid, seda enam raha pidi välja käima. Eraldi pidi maksma ka võimaluse eest digitaalset albumit alla laadida ning selle privileegi eest tuli tollal välja käia tervelt 12 dollarit, mis oli märgatavalt kõrgem hind kui keskmise digitaalse albumi eest siis.

See tekitas fännide seas kõvasti meelehärmi, sest näis, et bändi eesmärk pole mitte pakkuda fännidele head muusikat, vaid nende rahakoti arvelt rikastuda. 

Fännide lohutuseks aga näib, et Metallica on sellest faasist välja kasvanud, kus turundus oli veel üks moodus lademetes raha kokku kühveldada. Tundub, et mehed on naasnud areenile ikka ennekõike muusika pärast. 

Tagasi üles