INTERVJUU Juhan Ulfsak: üritan teatris teha nii, et kõik võiksid aru saada (2)

Copy
Juhan Ulfsak leiab, et selline kunstnik nagu Pier Paolo Pasolini ongi üks tõeliselt vägev kunstnik.
Juhan Ulfsak leiab, et selline kunstnik nagu Pier Paolo Pasolini ongi üks tõeliselt vägev kunstnik. Foto: Virge Viertek

Kui palju ikka on neid vabrikante, kes oma vabriku töölistele kingivad. Pier Paolo Pasolini romaanis ja filmis «Teoreem» (1968) nii läheb. Teos radikaalsetest muutustest inimeses ja ühiskonnas, nagu on öeldud. Nüüd lavastab Juhan Ulfsak seda imelikult poeetilist ja esmapilgul keeruliselt lavastuvat teost Draamateatris.

Tema eelmised lavastused («Pigem ei» ja «Melanhoolia» Von Krahlis) on mõlemad saanud teatripreemiate jagamisel lavastajaauhinna ehk tunnistatud aasta parimaks. Talle meeldib mõelda neist ka kui triloogiast, kus on kõigis proovinud lugu jutustada.

Eelmisel aastal tähistati siin-seal ka Pasolini 100. sünniaastapäeva. See vastuoluline kunstnik tapeti 1975 segastel asjaoludel (mõned ütlevad, et homoseksuaalne kiremõrv, mõned, et kommunismi pärast) Rooma lähedal Ostia rannal.

Kohtume Ulfsakiga Telliskivis, sest miks mitte, kodanluse sametised varjud meid ju mitmes mõttes seilavad.

Tagasi üles