Ornament, Suuk, Meie ja Magnetic Band alustasid paljulubavalt, ent lõpetasid kiiresti. Piisavalt palju pole salvestanud ega avaldanud ka Rosta Aknad, Ultima Thule, Seitsmes Meel ja Pantokraator. Kes veel või(nu)ks meie kultuuriruumis Rujast tühjaks jäänud kohta täita? Propeller ja Singer Vinger on selleks liiga pila, J.M.K.E. ja Psühhoterror liiga punk, Metro Luminal, Kosmikud ja Sõpruse Puiestee liiga depressiivsed, Jäääär ja Jääboiler liiga kampsunid, Terminaator, The Smilers ja Shanon liiga naistekad, Metsatöll ja Taak liiga traadised, Eplik liiga hipsterlik. Viimastel aastatel on hakanud Ruja sisse aetud vagu sihikindlalt edasi kündma mõned noored tõsised tegijad, eelkõige Põhja Konn ja Progress, kuid nemad on liiga proged.
Vennaskond on meie rahvusliku roki lipulaev, soovivad nad seda ise või mitte. Nende loomingus on midagi igaühele: läbisegi punki ja pateetikat, ideoloogiat ja romantikat, eleegiat ja huumorit, heakõlalist raadiopoppi ning provokatiivset avangardi. Sealt leiab toitu nii rafineeritud kui ka primitiivsele maitsele. Vennaskonna lood elavad meie kollektiivses teadvuses oma elu, suur hulk neist on muutunud otsapidi rahvuslikuks folklooriks – need on laulud, mida me passiivselt armastame, mida kuuldes kipume kaasa laulma ning heldima, ent mille algupära, autoreid ega sõnu (ning sageli ka nende tähendust) me päris täpselt ei tea.
Üks sellistest on kindlasti «Insener Garini hüperboloid» – eesti pop- ja rokkmuusika ajaloo suurim simulaakrum; ideaalilähedane näide sellest, kuidas lihtne viisijupp ning napid värsiread võivad mahutada maailmu, kõneleda usalduslikul ja rahulikul toonil pealtnäha veenva põhjalikkusega meie elust, saatusest ja surmast, suutes neile sealjuures juurde pookida mingi devalveerumatu mõtte, võõrandamatu pühalikkuse ning määndumatu ilu. Selle laulu kuulamine mõjub küllap igale ilmalikule eestlasele kui kirikuskäik kristlastele: sisendab eksistentsiaalset rahulolu- ja turvatunnet, mähib teadvuse metafüüsilisse rahusse.