/nginx/o/2023/04/25/15281632t1h5010.jpg)
Kas vaesed vihastavad, kui neid võrreldakse inimmuruniidukitega, kel pole elus muud kui suuga lapse kombel tatiplörinat teha? Selle teadasaamiseks tuleb Eesti Draamateatris vaadata Juhan Ulfsaki lavastatud Pier Paolo Pasolini «Teoreemi».
Kas vaesed vihastavad, kui neid võrreldakse inimmuruniidukitega, kel pole elus muud kui suuga lapse kombel tatiplörinat teha? Selle teadasaamiseks tuleb Eesti Draamateatris vaadata Juhan Ulfsaki lavastatud Pier Paolo Pasolini «Teoreemi».
Vähemalt minu jaoks oli selle lavastuse suurim avastus Teele Pärna näitlejatöö. Võib-olla kellelegi veel. Kui guugeldasin, tuli meelde, et nägin kunagi «Linnade põletamist» (samuti draamateater). «Teoreemi» etendusel oli Pärn nagu ilmutus juba endale nime teinud Jaan Rekkori, Mari Abeli ja Liisa Saaremäeli vahel.
Pasolini pole enam ammu kirjanik või filmitegija, ta on märk. Pasolini tähendab automaatselt skandaalsust. Nii saabki lavastust tema raamatu, filmi ja intervjuude põhjal teha suurema skandaalita, keskendudes kunstile. Scandalo on nagunii juba laval.