Ugala «Kaheteistkümnes öö»: armastada tuleb praegu...

Pille-Riin Purje
, teatrivaatleja
Copy
William Shakespeare’i «Kaheteistkümnenda öö» lavakujundus kasutab ära Ugala suure moodsa lava võimalused.
William Shakespeare’i «Kaheteistkümnenda öö» lavakujundus kasutab ära Ugala suure moodsa lava võimalused. Foto: Silver Kaljula/Ugala

Alustan vabandusega: William Shakespeare’i komöödia «Kaheteistkümnes öö» vastukaja põhineb Ugala külalisetendusel, mis anti 9. mail Estonia teatri laval. See pole päris see, mis kodulaval. Kindlasti mõjutab kodustamata mängupaik trupi lavanärvi.

Ilmselt muutus Kristjan Suitsu lavakujundus: võis ju märgata, kuidas näitlejad kaunite meresiniroheliste poodiumite vahel manööverdasid, Ugala laval on liikumisruum avaram.

Tegevuspaiku tähistavad mustvalged videopildid (videokunstnik Margo Siimon), üks neist seostub Ugala «Kolme musketäri» suvelavaga. Videoekraani konkreetsus kipub lõhkuma mängureegleid, stiilipuhtam olnuks usaldada vaataja kujutlusvõimet. Seevastu näitelava koos varjuteatriga eesriide taga loob Illüüria illusoorsust. Kogu maailm näitleb.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles