ARVUSTUS Kas lakata olemast ida maad?

Martin Luiga
Copy
Fragment Svitlana Biedarieva teosest «Sõja morfoloogia» (2017).
Fragment Svitlana Biedarieva teosest «Sõja morfoloogia» (2017). Foto: Paul Kuimet

Ida-Euroopa maade kunstnike töödest koosneva näituse «Hüvasti, Ida! Hüvasti, Narcissus!» peatees on, et «idaeurooplus» on identiteedina kahjulik, tõukub okupatsiooniperioodist ja lähendab meid Venemaale.

Et tegu on kaassõltuva suhtega, kus Venemaa on nartsissistliku vägivallatseja rollis, ja et parem oleks määratleda ennast muul moel, kuna selline määratlus ei lase meie traumadel paraneda.

Näituse keskseks kujundiks on kristallvaas, nõukogudeaegne staatusesümbol, aga ka viide Valgevene diktaatori Aljaksandr Lukašenka tsitaadile, et riik on habras nagu kristallvaas ja seetõttu tuleb seda hoida kindlates kätes. Teiste motiivide seas näeme võimlat, põlevkivikaevandust, monumente, IDA sildi vinnamist EKKMi katusele, surmatantsu...

Tagasi üles