Tanel Veenre tegi näituse «mõrvatud kallimatest»

Egert Tammik
, kriitik
Copy
Tanel Veenre maskinäitus «Sinihabe» pakub erakordset ja närve kõditavat elamust. 
Tanel Veenre maskinäitus «Sinihabe» pakub erakordset ja närve kõditavat elamust. Foto: Konstantin Sednev

Tanel Veenre näitustele sisse astudes on ikka õhus tunda andekuse aroomi. Nii ka Eesti tarbekunsti- ja disainimuuseumi galeriis eksponeeritud «Sinihabeme» puhul, aga sellega sarnasus kõige seni nähtuga ka piirdub.

Meisterliku loojutustajana on ehtekunstnik ja disainer Tanel Veenre seekord toonud «lavale» Charles Perrault’ kurikuulsa muinasjutu, millele on kirjandusteadlased aastate jooksul rohkem tähendustekihte lisanud kui originaalteoses lehekülgi on.

Kas kiirust, tõhusust ja tootlikkust väärtustavas maailmas, keset võimaluste paljusust ja lugematuid teeotsi on üldse ruumi jäänud aeglastele inimprotsessidele, nagu kahtlus, kiusatused, dialoog, kujutlusvõime? Tanel Veenre, kes paradoksaalsel kombel on ilmselt Eesti kõige produktiivsem kunstnik ja disainer, kes korraga käib mitut üsna eri suundades kulgevat rada, vastab näitusel «Sinihabe» sellele küsimusele selgelt ja kindlalt jaatavalt.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles