Postimehe kultuuritoimetuse taskuhäälingus «Kultuuris kuum» räägib kultuuritoimetuse ajakirjanik Ralf Sauter kahe saatekülalisega olulisel ja raskel teemal. Stuudios on enesetapumõtetest rääkiva lühifilmi «Obsessioon» produtsent Helen Anvelt ning sotsiaalkindlustusameti kaugnõustamistiimi hingehoidja Tuuli Võsa.
KULTUURIS KUUM ⟩ Nähtamatu valu: mureliku filmiprodutsendi ja elukutselise hingehoidjaga vaimse tervise kriisist
Kahekesi aitavad Helen ja Tuuli saates lahti murda ning mõtestada süvenevat vaimse tervise kriisi Eestis. Helen Anvelt selgitab, mis tõukas teda tegema lühifilmi hukatuse suunas libisevast tüdrukust ja milliseid küsimusi filmi lugu tõstatab. Elukutseline kuulaja Tuuli Võsa räägib, milliste probleemidega helistatakse emotsionaalse toe telefoninumbril, miks peaks vaimse tervise küsimustesse tõsisemalt suhtuma ning millistel põhjustel langevad nii noored kui vanad inimesed Eestis tänapäeval depressiooni haardesse.
See saade võimaldab kõige paremini lähemalt mõista, millised vaimse tervise mured eestlasi vaevavad ja mis võivad olla selliste probleemide juured.
Produktsioonifirma Midwayer Films soovib oma debüütfilmi «Obsessioon» kaudu teadvustada aladiagnoositud psüühikahäireid noorte seas, suunata enesehävituslike mõtetega noori abi otsima ja ennetada noorte suitsiide. Eestis proovis 2022. aastal teha enesetapu 60 protsenti noortest, kes kannatavad vaimse tervise häirete all. Tervise arengu instituudi uuring ütleb, et iga viies 13- kuni 15-aastane noor on aasta jooksul mõelnud enesetapule. Maailma terviseorganisatsioon lisab, et Eesti on maailmas noorte suitsiidide seas esirinnas.
Filmi produtsent Helen Anvelti arvates on enesetapp vägivald enda suhtes ja teeb enesetapjast iseenda ohvri. Aitamaks ära hoida Eesti noorte enesetappe, levitab film «Obsessioon» sotsiaalkindlustusameti täiskasvanutele mõeldud ohvriabi kriisitelefoni 116 006 ning palunabi.ee lehte ja ühtlasi lastele mõeldud lasteabitelefoni 116 111. Need on ööpäevaringselt töötavad teenused, kus suitsidaalses kriisis olevad inimesed saavad esmast tuge.
Kuni 8. augustini käib Hooandja kampaania, mille abil on plaanis filmi postproduktsioon lõpule viia ning filmi levitada.