Uurisime autorilt, kuidas Valgre teda läbi aja inspireerinud on, mis ajendas seda näidendit ette võtma ning tema käsiloleva doktoriõppe kohta Balti- Meedia ja Filmikoolis.
Milline loominguline roll sulle elus praegu rohkem väljakutseid esitab – filmitegija, kirjutaja, muusiku, lavastaja või hoopis kunstniku oma?
Mul on elus nii-öelda mitu paari kingi, kuhu astuda. Ja vastavalt kingale muutub ka minu funktsioon. Kui paned kummikud, siis ei lähe maratoni jooksma, ja kui paned naelkingad, ei lähe lehma lüpsma. Ja kui paned suusasaapad või ujumislestad – siis saad ikka teha ainult midagi väga konkreetset. Aga eri olukordades on need erinevad jalavarjud väga mugavad. Ma tunnen end samuti: kui mul on vaja kirjutada, siis ma teen seda ega mõtle näiteks maalimisele, ja kui on vaja muusikat luua, siis ma ei mõtle lavastamisele. Need loomefunktsioonid võivad muutuda väga tihti, aga need on siiski kõik üks lahutamatu osa minust ja sellest tervikust, milles moodustub Sander.
Sinu hariduskäiku vaadates võiks väita, et oled eluaegne õpilane, tudeerides praegugi Balti Meedia- ja Filmikoolis doktoriõppes ning tegutsed nüüd ka külalislektorina. Mis on sind innustanud just Eestis nii mitmekülgset loomingulist kõrgharidust omandama? Milliseid rõõme ja väljakutseid oled avastanud õpetaja rollist?
Õpetades õpid – see on ju vana tõde. Isegi veel minu vanuses. Mul on jah rekordpikk tudengipõli – osaliselt sellepärast, et mu varajane karjäär (alustasin muusiku ja näitleja karjääri juba keskkooli lõpuaastail) segas õppetööd; osaliselt, kuna enamikus ülikoolides hakkas mul lihtsalt väga igav. Minu jaoks haridus kui «paber» ei ole kunagi oluline olnud, aga meie ühiskonnas on see viga. Olin juba oma kakskümmend aastat edukalt tegutsenud, kui minusse suhtuti ikka kui mingisse tüütusse amatööri, kes üritab trügida «professionaalide» – ehk siis kõrgharidusega inimeste – liivakasti. Tegelikult ei ole see suhtumine ka praegu, kuu aega enne seda, kui loodetavasti omandan doktorikraadi, kuhugi kadunud.